Luisteraars:
Topluisteraars:
Radio Bergeijk
Je hebt het vast al ergens voorbij horen komen deze week: het is warm. Met name vandaag en morgen zullen de temperaturen oplopen tot ver boven de 30 graden. Gelukkig is er ook positief nieuws. Alle hitte die nu valt, valt straks niet.
Roman ter Hulst (28) uit Zwolle is blij met de aangekondigde extreme hitte. “Ik ga in juli op vakantie naar Bakkum. We willen daar lekker door de duinen fietsen en over het strand wandelen. Met deze temperaturen is dat niet te doen. Daarom is het lekker dat de ergste hitte nu alvast valt.”
Ook Marie Verdonk (41) is dolblij met de hoge temperaturen. “Over twee weken gaan we naar Frankrijk, dus het kan me daar nu niet heet genoeg zijn!” Iedere ochtend kijkt ze even op haar weer-app of er warmterecords zijn gesneuveld. “Bij temperaturen boven de 40 gaat hier bij ons de vlag uit! We hopen op nog een paar dagen alles verzengende bloedhitte, echt standje crematorium weet je wel, dan hebben wij over twee weken een heerlijk aangename vakantie.”
Geschreven door Postbode Bergeijk