Luisteraars:
Topluisteraars:
Radio Bergeijk

Meneer Römer,
Ik vond u altijd al een enorme paardenlul.
Dat bereikte begin 2021 een hoogtepunt toen u als Talpa-baas Dennis Schouten, die destijds een rubriekje had in het programma van Wilfred Genee op Radio Veronica, ontsloeg omdat hij weigerde te stoppen met een andere samenwerking.
U zei tegen Schouten: “Je maakt ook een programma met Jan Roos en wij van Talpa gaan voor het brede pad. Het pad van entertainment, amusement en genegenheid. Dat is het pad waarmee je het verst komt. Dan heb je ook het kleine paadje van de GeenStijltjes, van de Jan Roosjes, de Jan Dijkgraafjes en van PowNed.”
Ik dacht: WTF?
Paadje? Geenstijltjes? Jan Roosjes? Jan Dijkgraafjes?
Verkleinwoordjes?
Heeft de grote Paul Römer (toentertijd de machtige rechterhand van John de Mol) verkleinwoordjes nodig om zijn punt te maken?
Inmiddels zijn we vijf jaar verder en is het nog maar de vraag wie zich nou eigenlijk op een “klein paadje” bevindt.
(Advertentie)

Nou nee, dat is de vraag helemaal niet.
Op dat “kleine paadje” bevinden zich de Römertjes.
Zedendelinquent Thijs voorop natuurlijk.
Maar ome Paul kan er ook wat van.
Die misbruikt zijn zendtijd op NPO Radio 1 in het programma ‘Spraakmakers’ om te zorgen dat neef Thijs wat centen verdient aan een theatervoorstelling waarin hij terugblikt op zijn avonden achter het beeldscherm met meisjes van de leeftijd van zijn dochter en op zijn tijd in de lik.
Die heeft zogenaamd niks met de theatervoorstelling te maken, maar blijkt naast promotor bij de Staatsomroep ook woordvoerder (“…staat de pers te woord…”), reputatiestrateeg (“…één interview na afloop van de hele reeks voorstellingen…”) én witwasser.
Witwasser, ja.
“Ophef om de ophef, ik lach er een beetje om”, zei u over de ophef die ontstond toen bleek dat de Römertjes de slachtoffers van uw neef niet van tevoren (via hun advocaat) op de hoogte hadden gebracht van deze nieuwe activiteit van (geen grap) Thijs BV.
En die dat verwijt uit het kamp van de slachtoffers en van mensen die wél meeleven met de slachtoffers van zedendelinquenten afdeed met de opmerking dat neef Thijs wel degelijk contact met die meisjes wilde, maar dat zíj het afwezen.
(Advertentie)
Ja, net nadat ze aangifte hadden gedaan!
Tóen wilde die smeerpijp wel met ze praten.
Om maar één reden: te zorgen dat ze hun aangifte zouden intrekken en neef Thijs zich niet voor de rechter hoefde te verantwoorden (waar hij later geen enkele zelfreflectie toonde).
Dat zij dat niet het goede moment vonden, omdat ze wisten hoe neef Thijs hen eerder om zijn vinger wond, verdient alleen maar respect.
Die meiden nu zwart maken door over ze te liegen?
Om zoiets te kunnen, moet je niet alleen een enorme paardenlul zijn, maar ook een intens slecht mens.
Een Römertje.
Groet,
Jan Dijkgraafje
PS. Cadeau! Zo herken ik mensen zoals u en dat arrogante neefje.
***
Het bericht Briefje van Jan – aan Paul Römer verscheen eerst op Buttkicken.nl.
Geschreven door Postbode Bergeijk