Luisteraars:
Topluisteraars:
Radio Bergeijk

Mevrouw Weski,
Gisteren was een mooie dag.
De rechtbank stelde zonder veel omwegen vast dat u er als advocaat actief aan heeft meegewerkt dat Ridouan Taghi zijn criminele activiteiten vanuit de EBI gewoon kon voortzetten.
Dat is een doodzonde.
Júist van een advocaat.
De rechtbank liet zich ook niet intimideren (of overtuigen) door uw advocaten Geert-Jan en Carry Knoops, de enige advocaten in Nederland die doen alsof jíj knettergek bent als je beweert dat de zon iedere morgen opkomt in het oosten.
Daarom vond de rechtbank dat u in principe een langdurige gevangenisstraf verdient, net als eerder advocaat Youssef Taghi, de neef van uw cliënt, die ook als doorgeefluik van een van de grootste criminele organisaties van Nederland diende.
Jaren in de cel, het zou de ultieme smet op uw indrukwekkende carrière betekenen.
Maar toen nam rechtbankvoorzitter mr. Tineke van de Grampel een verrassende afslag.
Geen vijfeneenhalf jaar cel, zoals advocaat Youssef Taghi.
Geen viereneenhalf jaar cel, zoals het Openbaar Ministerie in uw zaak had geëist.
Nee, u kreeg slechts 42 dagen cel, een periode die gelijk staat aan uw voorarrest, zodat u geen dag langer in de gevangenis hoeft door te brengen.
(Advertentie)
Iedereen voelt aan z’n water dat u niet vrijwillig als postduif fungeerde.
Door stelselmatig principieel te weigeren om daarover een verklaring af te leggen, tekende u potentieel uw eigen ‘doodvonnis’.
De Rotterdamse rechtbank hóefde geen rekening te houden met het feit dat deze zaak van u naast een ‘foute’ advocaat ook fysiek en mentaal een zielig hoopje mens had gemaakt.
Maar dat deed de rechtbank wel.
U was zo fout als wat, maar mag de rest van uw leven in vrijheid doorbrengen.
Ik vond het een mooi, menselijk vonnis.
Strik er omheen en wegwezen.
Groet,
JanD
PS. Cadeautje. Soms zit de symboliek in kleine dingen…
Het bericht Briefje van Jan – aan Inez Weski verscheen eerst op Buttkicken.nl.
Geschreven door Postbode Bergeijk