Luisteraars:
Topluisteraars:
Radio Bergeijk

Beste Gidi,
Het is wel klaar nu, toch?
Eerst gooi je er die opmerking over “maximaal geweld” tegen Palestijnen uit.
Daarna de term “omvolking”.
Bij het eerste is je verklaring dat je net daarvoor weer beelden hebt gezien van wat die beesten van Hamas Joden tijdens de pogrom van 7 oktober 2023 hebben aangedaan.
Bij het tweede dat je stiekem gefilmd werd toen je die term “reactief gebruikte”. In gewoon Nederlands: als bevestiging van wat een demonstrant in Loosdrecht ook al vond.
Het zal allemaal wel.
Jij scoorde er een bak publiciteit mee.
Jesse Klaver van Progressief Nederland (de partij van die Iron Dome-motie van Kati Piri die het leven van tienduizenden Israëli direct in gevaar zou brengen) kon de moral high horse bestijgen.
(Advertentie)
En D66-premier Rob Jetten mocht weer eens in eigen land premiertje spelen toen hem gevraagd werd of hij nog wel kon samenwerken met een nazi en hij riep dat jij steviger afstand moest nemen van je eigen woorden voor hij om je zeven stemmen komt bedelen als die een keer nuttig voor ‘m zijn.
Wat je vervolgens zo overdreven deed, dat het bijna lachwekkend was.
Typisch Haags gedoe.
Als je gewoon had gezegd dat de Koninklijke Marechaussee alle beschikbare middelen moest inzetten tegen ongewenste vreemdelingen en dat de samenstelling van de Nederlandse bevolking mede door asielmigratie verandert, had er geen haan naar gekraaid.
Maar als er geen haan naar kraait, lopen jij, Klaver en Jetten hun media-momentjes mis.
Ondertussen zet JA21 een filmpje op Instagram waarin we zien hoe Rob Jetten op bezoek gaat bij Joost Eerdmans (negen zetels) en Eerdmans de premier vriendschappelijk op de schouder klopt.
Wat natuurlijk hartstikke logisch is als je Joost Eerdmans heet.
(Advertentie)
Vijf maanden geleden sprak Rob Jetten immers nog zijn veto uit over een kabinetsdeelname van JA21, maar Eerdmans is tóch bereid om Jettens kabinet in leven te houden in ruil voor een aalmoes.
Zelfs als die aalmoes slechts een promofilmpje is.
Afgekeken van een andere oud-FVD’er, Henk Otten.
Die zorgde op 13 december 2019 in ruil voor zo’n photo opportunity met toenmalig premier Mark Rutte en vicepremier Wopke Hoekstra dat die desastreuze stikstofwet door de Eerste Kamer kwam.
Of Eerdmans echt zo’n glijer is?
Ja.
Of ik dat kan bewijzen?
Tuurlijk. Hij gaat echt met het foutste volk op de foto 

Groet,
JanD
PS. Cadeautje. Een klassiekertje!
PS2. Je kunt mijn ‘Briefje van Jan’ voortaan ook direct in je mailbox krijgen.
Het bericht Briefje van Jan – aan Gidi Markuszower verscheen eerst op Buttkicken.nl.
Geschreven door Postbode Bergeijk