Luisteraars:
Topluisteraars:
Radio Bergeijk

Beste Lidewij,
Natuurlijk, net als jij ben ik een positief ingesteld persoon.
Ik schijn met mijn lichtje ook liever naar het goede in de mens, dan dat ik bespreek wat er niet aan deugt.
Maar als iemand me vraagt of ik Hugo de Jonge ook een harteloze smeerpijp vind die ervoor verantwoordelijk is dat duizenden zieken en bejaarden in coronatijd in eenzaamheid letterlijk de moord stikten, dan erken ik dat gewoon. Want dat vind ik ook.
En als iemand me vraagt of ik ook vind dat het stuitend is dat die lui van Black Lives Matter herstelbetalingen eisen voor het leed dat jouw en mijn voorouders hun voorouders níet hebben aangedaan, dan zeg ik volmondig “Ja”. Want dat is ook zo.
Als iemand me vraagt of ik bij de opstelletjes van Özcan Akyol in het Algemeen Dagblad ook altijd heel goed kan merken of zijn vriendin tijd had om het eerst door de machine te trekken voor hij het naar de redactie stuurde, dan bevestig ik dat. Want dat merk je ook meteen.
En als iemand me vraagt of ik ook van mening ben dat de Arnhemse burgemeester Ahmed Marcouch een wolf in schaapskleren is en ik bij het woord taqiyya altijd hem als een van de eerste voorbeelden op mijn netvlies krijg, dan heb ik al “Absoluut!” geroepen voor de vraag helemaal is uitgesproken. Want dat is ook mijn mening.
(Advertentie)

‘Rolo’ Bontenbal een gluiperd? Idem!
D66 een zelfingenomen kutclub die ten diepste een hekel heeft aan democratie? Zeker!
Het COA een geld- en baantjesmachine die een belangrijke rol speelt in de sloop van de verzorgingsstaat? Honderd procent!
Wat ik bedoel?
Dat het mij, ondanks mijn zachte karakter, geen enkele moeite kost om mijn walging uit te spreken over mensen en organisaties die dat verdienen.
Daarom snap ik werkelijk niet waarom jij er bij clubs als die Defend-groepen, Voorpost en Identitair Verzet zo omheen draait.
Het zou je politieke tegenstanders hun belangrijkste wapen uit handen nemen als je met de billen bloot zou gaan.
Míts dat je billen zijn, natuurlijk.
Groet,
JanD
PS. Cadeautje! Mevrouw Dijkgraaf geven dat altijd als er ergens een baby is geboren.
Disclaimer: ‘Briefje van Jan’ en ’99 woorden’ zijn gratis te lezen. Wil je ze elke dag in je mailbox ontvangen, abonneer je dan hier. Mocht je een kleine donatie willen doen, dan wordt dat zeer gewaardeerd. Ook door mevrouw Dijkgraaf!
Het bericht Briefje van Jan – aan Lidewij de Vos verscheen eerst op Buttkicken.nl.
Geschreven door Postbode Bergeijk