Stop de persen

​Slim beleggen: Jorik (33) stak zijn hele vermogen in Sanifair-bonnetjes

today28 juni 2026 1

share close

Nederlanders staan erom bekend hun geld op spaarrekeningen te laten staan en daarmee een hoop rendement mis te lopen. Zo niet de 33-jarige Jorik, hij belegde een vermogen van bijna vijftigduizend euro in Sanifair-bonnetjes. “De meeste mensen zien een bonnetje dat je krijgt bij het plassen in een tankstation, ik zie rijkdom.”

“De Sanifair-bon is een mooi financieel product”, legt Jorik uit. “Het is bijvoorbeeld veel waardevaster dan een shitcoin of edelmetalen of zo. 1 bon is gewoon altijd 1 euro waard, en daar kan je bij dat tankstation toch mooi een bifiworstje of een flesje water mee kopen. Of je krijgt in ieder geval korting.”

De 33-jarige ondernemer is altijd op zoek naar dergelijke buitenkansjes. “Je moet ook aan de toekomst denken. Ik heb nu geen relatie of kinderen of zo, maar het lijkt me prachtig als mijn kleinkinderen later een kop koffie kunnen kopen bij het tanken en dat ze dan weten: dat is omdat opa Jorik vroeger zo slim is geweest.”

Toch zou Jorik niet zomaar iedereen aanraden hun spaargeld in Sanifair-bonnen te steken. “Mensen onderschatten vaak hoeveel werk er toch in gaat zitten. Ik ben bijvoorbeeld, even rekenen, vijftigduizend keer naar de wc geweest bij het tankstation. Dat heeft niet iedereen ervoor over natuurlijk. Maar ja, fortune favors the brave.”

 

Geschreven door Postbode Bergeijk

Rate it