Stop de persen

Infantino is een beetje uitgekeken op het WK nu er nog maar 32 landen meedoen

today28 juni 2026

share close

​Trouw bezoekt hij vrijwel alle wedstrijden: FIFA-baas Gianni Infantino geniet met volle teugen van het WK in de VS, Canada en Mexico. Tot vandaag, want nu er nog maar 32 landen meedoen aan het WK is de voorheen zo enthousiaste Zwitser een beetje uitgekeken op het toernooi.

“De charme is er een beetje vanaf op deze manier. Ik denk dat ik de 1/16 finale maar even oversla”, mompelt Infantino terwijl hij een herhaling van Haïti-Schotland kijkt. De FIFA-voorzitter stoort zich aan het gegeven dat er alleen nog maar goede ploegen meedoen. “Je wil verrast worden door landen waar nog nooit iemand van gehoord heeft. En heel veel geld verdienen aan extra reclames natuurlijk. Wie boeit het nou wie er uiteindelijk het beste kan voetballen? Nee, voor mij is de lol er wel vanaf.”

President Trump heeft laten weten de zorgen van Infantino serieus te nemen en bereid te zijn het toernooi helemaal stil te leggen: “Stomme sport.”

 

Geschreven door Postbode Bergeijk

Rate it